среда, 26. март 2014.

Dobijanje austrijske vozačke dozvole



Ukoliko imate vozacku dozvolu iz Srbije ili Bosne, morate je zamjeniti u roku od 6 mjeseci od prijave boravista u Austriji. Procedura je donekle razlicita za vozacke izdate u ovim zemljama. Naime, vozacka izdata u Bosni i Hercegovini se prebacuje bez ponovnog polaganja vozackog, dok ukoliko imate vozacku izdatu u Srbiji morate uzeti 2 casa voznje i nakon toga izaci da polazete vozacki. 

U mom slucaju je situacija bila specificna - imam pasos Srbije i vozacku iz Bosne i Herzegovine. Nisam morao da polazem vozacki ponovo, ali sam morao dodatno uz ostalu dokumentaciju dostaviti original, kopiju i prevod drzavljansta BiH. Za zamjenu vozacke morate pripremiti sljedeca dokumenta:

1. Ljekarsko uvjerenje - ja sam ljekarski pregled uradio u auto skoli Roth u 5. bezirku u kojoj doktor radi ljekarske preglede svakog utorka od 16:00 do 17:30. Zakazivanje nije potrebno
2. Meldezettel (prijava boravka) - kopija
3. Boravisna dozvola - 2 kopije
4. Dvije kopije vozacke dozvole
5. Original vozacka koju vam odmah uzmu u saobracajnoj policiji
6. Pasos i 2 kopije
7. Aplikaciju za izdavanje vozacke koju je meni dala i popunila ljubazna sluzbenica u auto skoli Roth
8. Slika u propisanom formatu (velicina kao za pasos).

Inace, u ovoj autoskoli su instruktori i zaposleni iz Ex-yu, tako da ako imate poteskoca sa njemackim jezikom kao ja, mozete lako da se sporazumjete.

Ljekarski kosta 35 EUR i placa se direktno doktoru, dok pri podnosenju zahtjeva u saobracajnu policiju morate platiti 60,50 EUR. Drugih troskova nema.

Preporucujuem da se slikate pre nego sto dodjete, jer je u Becu fotografisanje 25 EUR.

17 коментара:

  1. Zdravo Bojane,

    Imam jos par pitanja u vezi dozvole.

    Koliko brzo je bila zamena BiH za AT dozvolu u tvom slucaju? I da li za to vreme dok cekas zamenu, ne mozes da vozis ili izdaju neku potvrdu sa kojom mozes da vozis?

    BiH dozvolu ne vracaju?

    I da li se u toj prepisanoj vozackoj nalazi ogranicenje u vidu Koda 70 ?

    ОдговориИзбриши
  2. Postovani Zeljko, novu vozacku cete dobiti u roku od 7 dana postom na kucnu adresu. BH dozvola se oduzima i salje nazad u nadlezni MUP u BH. Nazalost, ne mogu da se setim da li sam u medjuvremenu dobio neki papir sa kojim sam mogao da vozim ovih 7 dana....

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala na odgovoru Bojane.
    Kod 70 pretpostavljam da mora da pise u ogranicenjima.

    ОдговориИзбриши
  4. Mozete li.mi reci gdje tacno se mijenja vozacka dozvola i sta je jos potrebno od papira.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    2. Postovana Gogo, u mom blogu imate navedu listu potrebne dokumentacije. Dokumentacija se predaje u Verkehrsamt-u, Josef-Holaubek-Platz 1, 1090 Wien. Do nje mozete doci sa U4.

      Избриши
  5. koja je to auto skola i gdje se nalazi,pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  6. Postovani,
    Nisam siguran da li je tema off topic ali u svakom slucaju postavit cu vam pitanje u vezi izdavanja vozacke dozvole.
    Prijavio sam se u Austriji prije nepunih godinu dana tacnije 23.11.2017.
    Nisam prevodio odnosno vadio novu vozacku dozvolu jer tada jos nisam dobio stalan posao.
    Prije par mjeseci sam dobio stalno zaposlenje, pa bi mi sada trebala nova vozacka dozvola.
    Specificna je situacija kao i kod vas sto ste naveli samo ja imam dvojno drzavljanstvo BiH i Hrvatske, odnosno pasos je Hrvatski a vozacka je BiH.
    Ono sto me interesuje da li ja mogu da izvadim novu vozacku dozvolu u austriji bez ponovnog polaganja ili moram polagati voznju i ispite.
    Napominjem da mi je vozacka B kategorije.

    Hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. POstovani Dragane, od nedavno Austrija priznaje vozacke dozvole BiH i polaganje ispita vise nije potrebno. https://www.help.gv.at/Portal.Node/hlpd/public/content/4/Seite.040500.html

      Избриши
  7. Da li se moze vozacka dozvola prepisati i posle 6 meseci da li ima ogranicenje?

    ОдговориИзбриши
  8. Imam prebivasliste u Austriji godinu dana sam ovamo i htjela bi da idem u Bosnu da polazem da li ce Austrija da prihvati tu vozacku iako imam prebivaliste ovamo

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kada sam ja radio prevod vozacke dozvole strogo su vodili racuna da sam BiH vozacku dobio prije nego sto sam prijavio boravak u Austriji. Tada nisu dozvoljavali prevod vozackih koje su stecene u BiH posle preseljenja u Austriju.

      Избриши
  9. Анониман22. мај 2022. 14:34

    Zivim u Austriji 8 godina , tactile 7 godina u Tirolu I prije nepunu godinu sam se presell za Graz . Vozacku sam prije 3 sedmice pozila u Bosni (drzavljanin sam Bosne ) da li ce mi uvazit vozacku? S obzirom da vec imam prebivaliste u At a vozacku polozila u Bosni ??

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман22. мај 2022. 22:38

      Nece, posto ste polozili nakon sto ste ovde dosli. Moracete ici na skracenu obuku od par casova voznje i onda ponovo na polaganje.

      Избриши
    2. Анониман2. јун 2022. 10:24

      Pozdrav, da li ova gospodja koja je postavila pitanje ima nekih novosti u vezi problema oko vozacke,tj da li ima neko resenje ?
      I da li gospodin koji je odgovorio moze malo preciznije da kaze u vezi toga da mora da se ide na par dopunskih casova i na polaganje ... konkretno me zanima to polaganje .. da li se ide i na usmeni deo ili samo praksa ? Elem , moja zena ima isti problem... rodjena u A ,ali polagala je vozacki u Srb i vec su je 2x odbili .. svaki savet je dobrodosao.. Hvala unapred

      Избриши